Niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) w możliwie prostych słowach wyjaśnia zasady obowiązujące w sklepie internetowym pod adresem https://ezmysly.pl (dalej „Sklep”). W Regulaminie opisano w szczególności zakres działania Sklepu, sposób dokonywania zamówień i zakupów, prowadzenia kont klientów i wymieniono podstawowe prawa i obowiązki Klientów, kierując się poszanowaniem prywatności oraz praw konsumenta. Zapoznanie się i akceptacja postanowień Regulaminu oraz Polityki Prywatności dostępnej na stronie Sklepu (dalej „Polityka Prywatności”) stanowi konieczny warunek korzystania ze Sklepu, w tym składania zamówień i używania kont klientów.
Spis treści:
-
Postanowienia ogólne
-
Zakres działania Sklepu
-
Zakres świadczonych usług
-
Zasady zawierania Umów
-
Wysyłka i płatności
-
Zasady prowadzenia Kont Klientów
-
Newsletter
-
Warunki techniczne
-
Prawa konsumenta
-
Klienci będący przedsiębiorcami
-
Postanowienia końcowe
-
Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy
-
Postanowienia ogólne
-
Sklep internetowy pod adresem https://ezmysly.pl prowadzony jest przez Dawida Iwanowskiego, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Dawid Iwanowski – Białogon z siedzibą w Kielcach przy ul. Wójtostwo nr 9, 25-813 Kielce, NIP 6572910309, REGON 260691215, adres poczty elektronicznej: sklep@ezmysly.pl .
-
Klienci mogą szybko i efektywnie kontaktować się z osobą wskazaną w pkt 1.1 Regulaminu i składać reklamacje pod adresem poczty elektronicznej: sklep@ezmysly.pl.
-
Definicje:
-
„My” – osoba wskazana w pkt 1.1 Regulaminu oraz wszystkie osoby przez nią zatrudnione lub z nią współpracujące w ramach Sklepu.
-
„Klient” – wszelkie osoby, które zawarły lub są zainteresowane zawarciem z Nami umowy w ramach Sklepu.
-
„Towar” – dostępna na stronie internetowej Sklepu rzecz o specyfikacjach tam wskazanych.
-
„Zamówienie” – oferta kupna Towaru złożona przez Klienta za pośrednictwem formularza zamówienia dostępnego na stronie Sklepu.
-
„Potwierdzenie Złożenia Zamówienia” – wiadomość e-mail automatycznie wysyłana na adres poczty elektronicznej podany w Zamówieniu, potwierdzająca sam fakt złożenia Zamówienia.
-
„Potwierdzenie Przyjęcia Zamówienia” – potwierdzenie przez Nas przyjęcia Zamówienia do wykonania, które następuje po sprawdzeniu przez Nas treści Zamówienia i możliwości prawidłowego jego wykonania.
-
„Umowa” – umowa kupna-sprzedaży zawarta pomiędzy Nami a Klientem na zasadach określonych w pkt 4 Regulaminu.
-
„Dane Osobowe” – wszelkie podane Nam przez Klienta dane osobowe. Zasady postępowania przez Nas z Danymi Osobowymi określa Polityka Prywatności.
-
„Niezbędne Dane Osobowe” – Dane Osobowe niezbędne do zawarcia i realizacji Umowy, w postaci: imienia i nazwiska albo firmy, adresu korespondencyjnego, adresu poczty elektronicznej i numeru telefonu.
-
„Konto” – indywidualny zbiór zasobów w Naszym systemie teleinformatycznym, oznaczony podanymi przez Klienta Danymi Osobowymi, zawierający przede wszystkim jego Niezbędne Dane Osobowe oraz informacje o wykonanych i bieżących Zamówieniach.
-
„Facebook” – portal społecznościowy dostępny pod adresem www.facebook.com, prowadzony przez spółkę Facebook, Inc.
-
„Newsletter” – przesyłanie Klientowi informacji handlowej za pośrednictwem poczty elektronicznej, co czynimy tylko za wyraźną zgodą Klienta, o czym szerzej w pkt 7 Regulaminu.
-
„Kodeks Cywilny” – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, Dz. U. z 1964 r. nr 16 poz. 93 ze zm.
-
„Ustawa o Prawach Konsumenta” – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Dz. U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.
-
-
Wszystkich Klientów ostrzega się o zakazie dostarczania w ramach Sklepu jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym, a wobec Klientów naruszających ten zakaz zastrzega się możliwość blokowania dostępu do Sklepu oraz powiadomienia stosownych służb publicznych.
-
-
Zakres działania Sklepu
-
Korzystać ze Sklepu mogą wyłącznie Klienci, którzy ukończyli 18 rok życia.
-
Choć Sklep i Regulamin stworzone zostały przede wszystkim z myślą o obrocie konsumenckim, to zapraszamy do korzystania ze Sklepu także przedsiębiorców, odsyłając do postanowień pkt 10 Regulaminu.
-
Sklep jest prowadzony jest przede wszystkim z myślą o Klientach mających miejsce zwykłego pobytu lub siedziby na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Klient posiadający miejsce zwykłego pobytu lub siedziby w innym państwie powinien wyraźnie Nas o tym poinformować, nie później niż w chwili złożenia Zamówienia. Po otrzymaniu takiej informacji, niezwłocznie skontaktujemy się z Klientem w celu indywidualnego uzgodnienia szczegółów Umowy, w szczególności wysyłki i dostawy. W takim przypadku, podawane przez Nas standardowe ceny dostawy nie obowiązują.
-
-
Zakres świadczonych usług
-
Przedmiotem działalności Sklepu jest przede wszystkim sprzedaż detaliczna Towarów.
-
W celu ułatwienia korzystania ze Sklepu, nieodpłatnie świadczymy usługi polegające na prowadzeniu Kont Klientów.
-
Oprócz tego, tylko za wyraźną zgodą Klienta, nieodpłatnie przesyłamy na jego adres poczty elektronicznej informację handlową w ramach Newslettera, o czym szerzej w pkt 7 Regulaminu.
-
-
Zasady zawierania Umów
-
Informacje o Towarach dostępne na stronie internetowej Sklepu poczytywać należy nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia Umowy, w myśl art. 71 Kodeksu Cywilnego.
-
Przed złożeniem Zamówienia, Klient powinien zapoznać się z treścią Regulaminu oraz Polityki Prywatności i zaakceptować ich treść, co też Klient oświadcza poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu Zamówienia przed jego złożeniem.
-
Złożenie Zamówienia przez Klienta stanowi ofertę w rozumieniu Kodeksu Cywilnego do zawarcia z Nami Umowy o treści odpowiadającej treści Zamówienia.
-
Składając Zamówienie, Klient powinien podać niezbędne Dane Osobowe albo zalogować się do Konta zawierającego Niezbędne Dane Osobowe. Ryzyko braku podania danych wystarczających do nawiązania przez Nas kontaktu z Klientem w celu prawidłowej realizacji Zamówienia ponosi Klient
-
Strona internetowa Sklepu umożliwia jednoczesne złożenie Zamówienia oraz rejestrację Konta przy użyciu Danych Osobowych wprowadzonych przez Klienta w Zamówieniu, za wyraźną zgodą Klienta wyrażoną poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola formularza Zamówienia.
-
Po Złożeniu Zamówienia, automatycznie wysłane zostanie do Klienta Potwierdzenie Złożenia Zamówienia, co ma znaczenie jedynie informacyjne i nie powoduje skutków prawnych, w przeciwieństwie do Potwierdzenia Przyjęcia Zamówienia, którego dotyczy pkt 4.10 Regulaminu.
-
Niezwłocznie po złożeniu Zamówienia dokonamy sprawdzenia jego treści oraz możliwości jego prawidłowej realizacji.
-
Zamówienie nie zostanie przez nas potwierdzone w szczególności w razie stwierdzenia, że:
-
zostało złożone bez podania Niezbędnych Danych Osobowych albo zalogowania się do konta zawierającego Niezbędne Dane Osobowe,
-
nie będziemy w stanie prawidłowo zrealizować Zamówienia z innej przyczyny,
-
narusza lub będzie prowadziło do naruszenia prawa albo Regulaminu.
-
-
W razie powzięcia przez Nas wątpliwości co do treści Zamówienia, zwrócimy się do Klienta drogą e-mailową z użyciem adresu poczty elektronicznej podanego w Zamówieniu z prośbą o wyjaśnienie takich wątpliwości. Do czasu wyjaśnienia wątpliwości, nie nastąpi Potwierdzenie Przyjęcia Zamówienia ani realizacja Zamówienia.
-
Po pomyślnym sprawdzeniu treści Zamówienia i możliwości jego prawidłowej realizacji, niezwłocznie wyślemy Klientowi Potwierdzenie Przyjęcia Zamówienia na adres e-mail podany przez Klienta w Zamówieniu. Z chwilą doręczenia Klientowi Potwierdzenia Przyjęcia Zamówienia dojdzie do zawarcia Umowy pomiędzy Nami a Klientem i niezwłocznie przystąpimy do jej realizacji.
-
W razie odmowy przyjęcia Zamówienia, wyślemy Klientowi na adres poczty elektronicznej podany w Zamówieniu wiadomość e-mail z wskazaniem przyczyny odmowy oraz działań w celu zwrotu zapłaty, jeżeli do takiej doszło.
-
-
Wysyłka i płatności
-
Wysyłka Towaru nastąpi za pośrednictwem przewoźnika według wyboru Klienta, w sposób wskazany przez niego w Zamówieniu albo indywidualnie z Nami uzgodniony.
-
Przewoźnikowi przekażemy tylko takie Dane Osobowe Klienta, które będą niezbędne do doręczenia przesyłki: imię i nazwisko albo firmę, adres korespondencyjny oraz numer telefonu, o ile będzie Nam przez Klienta podany.
-
Przesyłka zostanie opakowana w sposób dyskretny, zasłaniając znajdujące się w niej Towary i ich opakowania. Na przesyłce nie będzie widniała nazwa Sklepu, ale dane wskazane w pkt 1.1 Regulaminu.
-
Wysyłki dokonamy niezwłocznie po otrzymaniu (zaksięgowaniu Naszym rachunku) płatności, a w przypadku wyboru płatności za pobraniem – niezwłocznie po Potwierdzeniu Przyjęcia Zamówienia. Dołożymy wszelkich starań, aby nadanie przesyłki nastąpiło nie później niż w ciągu 24 godzin od tej chwili.
-
Odbierając przesyłkę, Klient obowiązany jest zbadać jej stan; jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, powinien nas niezwłocznie Nas o tym poinformować i dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
-
Płatność za Towar następuje po złożeniu Zamówienia według wyboru Klienta, w sposób wskazany przez niego w Zamówieniu – przelewem bankowym, za pobraniem albo za pośrednictwem PayU.
-
Nie ponosimy odpowiedzialności za realizację płatności przez bank, przewoźnika (przy opcji za pobraniem) lub prowadzącą obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą spółkę PayU S.A z siedzibą w Poznaniu przy ul. Grunwaldzkiej 186, 60-166 Poznań, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy KRS pod nr 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.944.000 PLN, w całości opłaconym, posiadającą NIP 779-23-08-495, REGON 30052344, nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisaną do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012.
-
-
Zasady prowadzenia Kont
-
Każdy Klient może założyć w Sklepie swoje indywidualne Konto. Zrobić to można na trzy sposoby:
-
przy okazji składania Zamówienia, o czym mowa w pkt 4.5 Regulaminu,
-
bez związku z konkretnym Zamówieniem, korzystając z odpowiedniego panelu na stronie Sklepu.
-
utworzyć Konto połączone z Facebookiem, przy użyciu odpowiedniego panelu umożliwiającego logowanie przez Facebooka, przez co Klient wyraża Nam zgodę na uzyskanie dostępu i przetwarzanie Danych Osobowych przekazanych Nam przez Facebooka. Nie ponosimy odpowiedzialności za działania i zaniechania Facebooka związane z prowadzeniem Konta połączonego z Facebookiem.
-
-
W ramach Konta gromadzone są Dane Osobowe podane Nam przez Klienta, w tym jego adresy korespondencyjne oraz informacje o poprzednich i aktualnych Zamówieniach.
-
Klient może dokonać edycji danych Konta oraz usunięcia Konta korzystając z panelu Klienta dostępnego na stronie Sklepu.
-
W razie usunięcia Konta, usuniemy z naszego systemu wszelkie Dane Osobowe Klienta na zasadach określonych w Polityce Prywatności.
-
-
Newsletter
-
Przy zakładaniu Konta oraz po jego założeniu korzystając z panelu Klienta na stronie internetowej Sklepu, Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie Newslettera.
-
Klient może zrezygnować z Newslettera poprzez wejście w odpowiedni link w wiadomości przesłanej w ramach Newslettera, korzystając z panelu Klienta na stronie Sklepu albo wysyłając w tym przedmiocie wiadomość pod adres wskazany w pkt 1.2 Regulaminu.
-
-
Wymagania techniczne
-
Korzystanie ze Sklepu wymaga posiadania przez Klienta urządzenia telekomunikacyjnego w postaci:
-
komputera stacjonarnego lub przenośnego, posiadającego system operacyjny Windows, mac OS lub podobny oraz przeglądarkę internetową; zapewniamy pełną funkcjonalność Sklepu przy zastosowaniu najnowszej wersji przeglądarki Google Chrome i Mozilla Firefox,
-
telefonu, tabletu lub innego urządzenia mobilnego wyposażonego w system operacyjny Android, iOS lub podobny oraz przeglądarkę internetową dla urządzeń mobilnych.
-
-
Nadto, korzystanie ze Sklepu wymaga posiadania stabilnego łącza z Internetem. Zaleca się korzystanie z łącza o przepustowości co najmniej 2 Mb/s, nie wykluczając jednak możliwości korzystania ze Sklepu przy użycia łącza o przepustowości mniejszej.
-
-
Prawa konsumenta
-
Respektujemy wszelkie prawa konsumenta przewidziane w przepisach prawa polskiego i Unii Europejskiej, w szczególności przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta.
-
Informujemy, że:
-
główne cechy świadczenia wymienione są w Potwierdzeniu Przyjęcia Zamówienia i powinny być tożsame z Zamówieniem oraz informacją dostępną na Stronie sklepu, chyba że Klient indywidualnie dokona z Nami odmiennych ustaleń; w razie dostrzeżenia niezgodności, prosimy o niezwłoczne wysłanie do nas reklamacji na zasadach określonych w Regulaminie,
-
łączna cena wynagrodzenia wraz z podatkami, opłatami za dostarczenia i wszystkich innych kosztach wynika z Potwierdzenia Przyjęcia Zamówienia i powinna być tożsama z Zamówieniem i informacją dostępną na Stronie sklepu, chyba że Klient indywidualnie dokona z Nami odmiennych ustaleń; w razie dostrzeżenia niezgodności, prosimy o niezwłoczne wysłanie do nas reklamacji na zasadach określonych w Regulaminie,
-
wszelkie reklamacje należy zgłaszać pod adres podany w pkt 1.2 Regulaminu i powinny zostać przez Nas załatwione w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zgłoszenia,
-
odpowiadamy względem Klienta za dostarczenie sprzedawanych przez nas towarów bez wad, na zasadach rękojmi przewidzianej w Kodeksie Cywilnym, co nie wyklucza korzystania z gwarancji producenta Towaru,
-
konsument może korzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności poprzez kontakt z właściwym Miejskim lub Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów. Więcej informacji w tym zakresie znaleźć można pod adresem www.uokik.gov.pl.
-
-
Informujemy o wynikającym z art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta prawie do odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni liczonego od objęcia Towaru w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, bez podawania przyczyny, przy czym:
-
zgodnie z art. 38 pkt 5 Ustawy o Prawach Konsumenta, prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje w odniesieniu do Umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu – co dotyczy znacznej części Towarów dostępnych w Sklepie,
-
nie zwracamy kosztów dostawy Towaru do Klienta w wysokości przekraczającej najtańszą oferowaną przez Nas opcję,
-
nie zwracamy bezpośrednich kosztów zwrotu Towaru, które ponosi zwracający Klient,
-
zwrot Towaru powinien nastąpić nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy,
-
oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może zostać wysłane drogą elektroniczną na adres wskazany w pkt 1.2 Regulaminu z adresu poczty elektronicznej wskazanego w Zamówieniu związanego z Umową, od której Klient odstępuje albo przesyłką pocztową na adres wymieniony w pkt 1.1 Regulaminu,
-
oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może zostać złożone według wzoru stanowiącego pkt 11 Regulaminu, zgodnego z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta,
-
niezwłocznie prześlemy Klientowi potwierdzenie otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, poprzez wysłanie do Klienta wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej z którego oświadczenie zostało wysłane lub przypisany do Konta Klienta lub podany w Zamówieniu, którego dotyczy odstąpienie od Umowy.
-
-
-
Klienci będący przedsiębiorcami
-
Jeśli Klientem jest przedsiębiorca, Nasze stosunki określa przede wszystkim niniejszy pkt 10 Regulaminu, nie znajduje zastosowania pkt 9 Regulaminu, zaś pozostałe jego punkty, w tym w szczególności pkt 4, stosuje się bez zmian.
-
Klient wyraża zgodę na na wystawienie i otrzymanie faktury VAT bez podpisu drogą elektroniczną i jej doręczanie na adres e-mail wskazany w Zamówieniu lub przypisany do Konta Klienta.
-
Z chwilą przekazania Towaru przewoźnikowi, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Klienta.
-
Wyłączona jest rękojmia w myśl art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego.
-
Nasza odpowiedzialność z dowolnego tytułu, w szczególności niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, jest ograniczona do wysokości zapłaconego nam wynagrodzenia.
-
Zastosowanie znajduje wyłącznie prawo polskie (klauzula wyboru prawa).
-
-
Postanowienia końcowe
-
Umowy i komunikacja pomiędzy nami a Klientami odbywa się w języku polskim. Nie odpowiadamy za nieporozumienia wynikające z prób porozumienia w językach obcych.
-
W razie uznania jakiegokolwiek z postanowień Regulaminu za nieważne, bezskuteczne lub niewiążące, wszystkie pozostałe jego postanowienia w pełni zachowują moc obowiązującą, a w miejsce postanowień usuniętych między Nami a Klientem stosuje się postanowienia o brzmieniu najbliższym, ale zgodnym z prawem i skutecznym w jego świetle.
-
Zastrzegamy sobie prawo zmiany Regulaminu. O wszelkich zmianach niezwłocznie poinformujemy Klientów posiadających Konta, poprzez wysłanie na adres poczty elektronicznej przypisanej do Konta informacji o dokonanych zmianach, wskazując termin wejścia w życie zmian, który nie może być krótszy niż 7 dni. Jeśli Klient nie wyraża zgody na zmiany, powinien złożyć stosowne oświadczenie pod adresem wskazanym w pkt 1.2 Regulaminu przed dniem wejścia zmian w życie. Brak zgody Klienta na nowe brzmienie Regulaminu prowadzi do usunięcia Konta z dniem wejścia zmian w życie.
-
-
Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy - do pobrania tutaj.